Identyfikacja wizualna „Dikya SPA”

Square

Identyfikacja wizualna „Dikya SPA”

Praca nad identyfikacją Dikya SPA była tak naprawdę rebrandingiem istniejącej marki SPA Naturalias, czyli salonu SPA mieszczącego się w Lublinie. Moim zadaniem było przede wszystkim przeanalizowanie istniejących środków reklamowych (strona www, strona na Facebook’u), zebranie wszystkich niezbędnych informacji o firmie, jego pracownikach, a także zorientowanie się w gronie odbiorców, klientów i konkurencji. Założeniem było stworzenie przyjaznej identyfikacji, sprawiającej wrażenie godnej zaufania, profesjonalnej, ale jednocześnie dostępnej dla każdego.

Zrzut ekranu strony www pochodzi z 2014 r. Aktualnie strona nie jest dostępna.

Na wczesnym etapie projektowania w grę wchodziły aż trzy motywy: morski, roślinny i drewniany. Do każdego z nich dopasowałam inne środki graficzne, inne kolory, inne kroje pisma. Do każdego z nich również szkicowałam potencjalne znaki. Zwyciężył jednak motyw morski i kolor koralowy (połączenie różu z czerwienią). Jeśli chodzi o sam znak, to pracowałam na kształcie konika morskiego, muszel, kropli i właśnie meduzy, która została twarzą marki. Sama nazwa dikya z

Zdjęcia i grafiki służą jako inspiracja i pochodzą z serwisu Pinterest.

Znak meduzy opiera się na okręgach. Przy projektowaniu materiałów reklamowych również te okręgi posłużyły mi do zaprojektowania tła pod znak. To tło ma nie tylko znaczenie estetyczne, ale przykładowo przy wizytówkach jest ono jakby pojemniczkiem,

Typ: identyfikacja wizualna – rebranding.
Zakres prac: analiza istniejącej marki, wykorzystywanych przez nią środków reklamowych, świadczonych usług; rozpoznanie grona odbiorców oraz lokalizacji salonu; analiza branży oraz konkurencji; zaprojektowanie loga, brandbooka, materiałów reklamowych np. wizytówek, broszurek, papeterii; dobranie kolorystyki i kroju pisma.

Projekt powstał w ramach zajęć Komunikacja Wizualna w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach.
2015